Friday, March 30, 2007

پتيشن فدراسيون سراسرى پناهندگان: یک زن پناهجوودختر ٤ ساله اش درفرودگاه كازابلانكا

زن پناهجوى ديگرى به همراه دختر ٤ ساله اش در سالن ترانزيت فرودگاه كازبلانكاى مراكش گرفتار آمده است. پريسا ثريا ايوريق زنى است كه قربانى خشونتهاى جنسى و سو استفاده و تهديد و آزارهاى يكي از کارگزاران جمهورى اسلامى قرار گرفته است.

در تاريخ ٣ مارس ٢٠٠٧ پريسا و دخترش به دليل داشتن پاسپورت جعلى در فرودگاه كازابلانكا دستگير و به تركيه ديپورت ميشوند. در فرودگاه تركيه پريسا درخواست پناهندگى ميكند اما بدون كوچكترين اعتنايي به درخواست پناهندگى او، مجددا وى را به كازابلانكا ديپورت ميكنند. در كازبلانكا نيز مجددا پريسا درخواست پناهندگى ميكند اما مقامات مراكشى به جاي رسيدگى به درخواست پناهندگى پريسا تلاش ميكنند از طريق سفارت جمهورى اسلامى در مراكش وى را به ايران ديپورت كنند.

پريسا مقاومت كرده و اعلام ميكند به هيچ وجه حاضر به بازگشت به آن جهنم نيست و اعلام ميكند كه باگشت وى توام با خطرات زيادى از جمله قتل وي يا ربوده شدن فرزندش توسط يكي از عوامل جمهورى اسلامى ميباشد. پريسا و دختر ٤ ساله اش كماكان بدون كمترين امكانات حمايتى در سالن ترانزيت فرودگاه کازابلانکا رها ميشود.

نبايد اجازه داد كه آوارگى و رنج ها و مشقات ٢٣ ماهه زهرا كمالفر و دو فرزندش در فرودگاه مسكو روسيه بار ديگر براى اين خانواده در فرودگاه كازبلانكا تكرار شود.

همبستگى فدراسيون سراسرى پناهندگان ايرانى به همين منظور پتيشنی را آماده كرده است. اين پتيشن را امضا كنيد